שוקלים לרכוש דירה מכונס נכסים?

רכישת דירה מכונס נכסים נחשבת כעסקה חלומית, כהזדמנות לרכישת דירה במחיר נמוך ממחיר השוק, אבל לעתים המציאות מראה אחרת. מודעות לדירות כאלה מתפרסמות מדי יום בעיתונים, ומציעות דירות של פושטי רגל לציבור הרחב.

כעורכת דין עם ניסיון רב בתחום זה, אלו מס' עובדות שכדאי לדעת בטרם ניגשים לעסקה מעין זו:

  • מכירת הדירה AS-IS

רכישת הדירה מכונס נכסים נמכרת במצבה כמו שהיא ("AS-IS") תוך ויתור מוחלט של הקונה על טענות בדבר פגמים ו/או אי ידיעה של הקונה. לפיכך, חשוב מאוד לבצע בדק בית ולברר בצורה קפדנית כל חשד שעולה במהלך הסיור בדירה ובפרט לעניין חריגות בנייה, ליקויי בנייה, הרס קיים, בעיה בתשתיות הדירה ועוד.

  • חיובים נוספים

לבד מתשלום התמורה בגין הדירה, משכר הטרחה ומאגרות הרישום השונות החלות עליו, יכול הסכם המכר להשית עליו הוצאות נוספות אשר לרוב אינן חלות על רוכש, כגון היטל השבחה או קנסות בעירייה בגין חריגות בניה שלא הוסדרו.

  • רישום הזכויות

לאחר שבית המשפט מאשר את ההצעה של המציע ושולמה מלוא התמורה, הדירה הופכת להיות בבעלותו המוחלטת של הרוכש. הליכי רישום הדירה והזכויות בה מבוצעות על ידי כונס הנכסים עצמו בשונה מהליך לרכישת דירה רגילה, ומשכך הרוכש ייאלץ לשלם שכר טרחה נוסף לכונס הנכסים לצורך רישום הזכויות.

אשר על כן, חשוב מאוד לקבלת ייעוץ עורך דין מקרקעין בעל ניסיון בייצוג בייצוג רוכשים ברכישה מכונס נכסים, על מנת שיגן על הרוכש ועל זכויותיו במסגרת הסכם המכר וינחה אותו בדבר הצעדים הנכונים לעסקה מוצלחת שתסתיים ברישום זכויותיו של הרוכש בלשכת רישום המקרקעין ללא מניעות כלשהן.

שאלות, הערות, הארות? אשמח לסייע, גילת בנדר, עורכת דין במקרקעין. נייד. 054-6493700

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. מי שמסתמך על סקירה זו ללא התייעצות בעו"ד נושא באחריות המלאה.

מעניין? שתפו!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

שלח הודעה
1
אפשר לעזור?
הי, איך אפשר לעזור?