לא גרים בנכס? אפשר לבקש פטור מתשלום ארנונה

אחד הפטורים השכיחים הינו פטור לנכס ריק.

במקרה בו הנכס עומד ריק וללא שימוש, ברוב הרשויות המקומיות ניתן פטור מלא מארנונה לתקופה של 6 חודשים בלבד.

יש לציין כי הפטור ניתן פעם אחת כל עוד לא שונתה הבעלות בנכס וכן על הנכס להיות ריק לחלוטין.

גם לאחר תקופה של ששה חודשים, בחלק מהרשויות ניתן לקבל פטור חלקי עד לתקופה של 12 חודשים. כמו כן, במידה והנכס נותר ריק, ניתן לדרוש מהרשות המקומית לחייב את הנכס בתעריף הזול ביותר האפשרי בצו הארנונה מבין השימושים המותרים לעשות בנכס על פי דין

פטור נוסף מארנונה הינו פטור הניתן לנכס כאשר הוא נמצא במצב שהוא איננו ראוי לשימוש.

בפסיקה נקבעו קריטריונים להגדרה של נכס שאיננו ראוי לשימוש, וכדאי לבדוק האם הנכס עומד בקריטריונים אלו.

בעניין זה יש לומר כי טיח מתקלף מהקירות אינו מהווה נכס שאינו ראוי לשימוש, עם זאת, נכס שחלק מהתקרה חסרה בו, או שאינו מחובר לתשתיות בנוסף למצב מוזנח מאוד, יכול להיחשב כנכס שאינו ראוי לשימוש.

דרך נוספת להימנע מחיוב בארנונה היא כאשר מדובר בבנין חדש, שטרם אוכלס. הכוונה היא לבנין שהושלם כמעט לחלוטין וכל שנותר הוא לחבר את המבנה לתשתיות המים והחשמל.

אם לבניין טרם ניתן טופס 4, יכול הנישום לטעון בפני הרשות המקומית כי הנכס איננו עונה עדיין להגדרת "בנין" שהינו בר חיוב בארנונה ועל כן, לא ניתן לחייב אותו במס.

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא התייעצות בעו"ד נושא באחריות המלאה.

מעניין? שתפו!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

קבוצת רכישה – ממה צריך להיזהר?

תופעת "קבוצות הרכישה" הלכה והתעצמה בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן הישראלי. לאור המחסור הניכר בעתודות קרקע פנויות והעלייה המשמעותית במחירי דירות המגורים המקשה מאוד על היכולת

קרא עוד »
שלח הודעה
1
אפשר לעזור?
הי, איך אפשר לעזור?